VVD Nissewaard trots op resultaat

De VVD is bij de Tweede Kamerverkiezingen de tweede partij van Nissewaard geworden. 'We zijn heel trots op dat resultaat! De kiezer heeft in Nissewaard, maar zeker ook in de rest van Nederland, de VVD veel vertrouwen gegeven. Zoals het er nu naar uitziet, mag Mark Rutte verder met het grote karwei!', begint Igor Bal, raadslid VVD Nissewaard en tevens lokaal campagneleider voor de 2e Kamerverkiezingen.

De opkomst lag bij deze verkiezingen fors hoger. Bijna tien procent meer inwoners lieten hun stem horen. Het percentage stemmers ging van 69% in 2012 naar meer dan 77% nu. 'Een resultaat om minstens even trots op te zijn. Prachtig om te zien dat deze verkiezingen niet alleen politici in beweging kregen, maar Nederland massaal gebruik maakte van dat democratisch recht', vervolgt Bal. 'Maar er viel dit keer dan ook echt wat te kiezen: vertrouwen we een optimist of een pessimist de sleutels van het land toe?'

Wethouder Mourik (VVD) vult aan: 'Onze inwoners zien de VVD altijd op straat, bij winkelcentra, bij evenementen en soms zelfs letterlijk in de eigen straat. Verkiezingen of niet, wij voeren altijd campagne. Twee keer per maand duiken we ergens op in de gemeente en we leggen werkbezoeken af aan bedrijven, verenigingen en instanties die in Nissewaard actief zijn. Een goed gesprek met onze inwoners is buiten de verkiezingstijd minstens net zo belangrijk als tijdens. Met ons fantastische team zijn we altijd bereikbaar!'