Victor Veilig voor een verkeersveilige buurt

De afgelopen periode heeft de VVD Nissewaard bij gesprekken op straat, bij de kraam, of van deur-tot-deur aan mensen gevraagd wat goed gaat, maar ook wat beter kan. Een veelgehoorde zorg van de inwoners is de toename van de rijsnelheid in woongebieden. ‘Dat levert gevaarlijke situaties op, voor voetgangers en fietsers, maar natuurlijk vooral voor onze kleine, jonge inwoners. Zij moeten gewoon op de stoep kunnen spelen en naar een speelpleintje in de buurt kunnen lopen’, vertelt Igor Bal, lijsttrekker VVD Nissewaard.

De veiligheid van inwoners heeft altijd de hoogste aandacht van de VVD. ‘Of het nu gaat om een wijkagent die je kent, extra aandacht tegen woninginbraken of meer vrijwilligers voor buurtpreventie: veiligheid is overal. Voor ouders is de veiligheid van hun kinderen topprioriteit. Veiligheid op straat hoort daarbij!’, vervolgt Rogier van Veen, kandidaat-raadslid VVD Nissewaard.

Bal besluit: ’30 Kilometer betekent 30 kilometer. Door bij scholen, sportverenigingen en speelveldjes na te denken over de inrichting van de straat, wordt hardrijden al veel lastiger. En terecht. Maar ook door het inzetten van Victor Veilig vragen we aandacht voor het probleem. We deelden vandaag twee exemplaren uit aan twee enthousiaste en gedreven inwoners. Niet afwachten, gewoon doen!’

De Victor Veilig is uitgereikt in Het Land Spijkenisse aan Kristel van der Poort en in de Kreken van Nibbeland aan Saskia Mulder-Nieuwkerk te Zuidland.

Het filmpje dat hierover is gemaakt, ziet u hier: Victor Veilig VVD Nissewaard