Nissewaardse VVD zet in op een veilig Nissewaard

De Nissewaardse VVD moedigt de burgemeester aan om door met preventief fouilleren steekincidenten te bestrijden.

Tijdens de bespreking over de vaststelling van de Risicogebieden voor Preventief fouilleren heeft fractievoorzitter Angelique Twisker van de Nissewaardse VVD de burgemeester aangemoedigd om op deze wijze de steekincidenten te bestrijden en ver een aantal verduidelijkende vragen gesteld.  “In de evaluatie stond dat de resultaten er mogen zijn en de VVD is ook zeker blij met elk wapen dat van de straat verdwijnt. Wel hebben wij aan de burgemeester gevraagd hoe hij de criminaliteitscijfers duidt.”, aldus Twisker.

De Nissewaardse VVD ziet namelijk ondanks alle inspanningen een stijging van het aantal High Impact Crimes in 2020 ten opzichte van 2019.  “Als VVD zien we graag dat er hard gewerkt wordt aan een daling van deze cijfers en daar draag de voortzetting van preventief fouilleren zeker aan bij.”, zo vervolgt Twisker haar verhaal. Voor de Nissewaardse VVD is de veiligheid van onze inwoners absoluut prioriteit. Onze inwoners moeten zich veilig kunnen voelen in hun omgeving, dat is waar we hard voor blijven werken, elke dag maken we met elkaar Nissewaard een stukje veiliger!