‘Haal de Boekenberg in huis!’

© Nissewaard

‘Nissewaard heeft met ‘De Boekenberg’, een waanzinnig gebouw van de wereldberoemde architect Winy Maas, een waar icoon in haar gemeente. ‘De Boekenberg’ staat zelfs in de top 10 van mooiste bibliotheken van de wereld. Een gebouw om trots op te zijn!’, begint Angelique Twisker, raadslid voor de Nissewaardse VVD.

Twisker vervolgt: ‘De bezoekersaantallen van ‘De Boekenberg’ stijgen en dat betekent dat ook steeds meer mensen van buiten dit waanzinnige gebouw komen bekijken. En wat de Nissewaardse VVD betreft, stopt dat niet bij ‘De Boekenberg’. We hebben ook een gaaf theater in het centrum, maar wat te denken van de historische gebouwen in de kernen, zoals de molen van Zuidland of het oude Raadhuis in Geervliet. Zelfs Flikken Rotterdam wordt daar opgenomen, dat is natuurlijk niet voor niets!

‘De Nissewaardse VVD wil op een aantal plaatsen graag die iconische gebouwen gaan verkopen. Niet letterlijk, maar als merchandise. Als de Markthal en de Erasmusbrug in Rotterdam op koffiemokken, tassen en schoenen worden gezet, kan dat met al het fraais uit Nissewaard ook! Wat houdt ons tegen?’

Wethouder Soeterboeck heeft toegezegd de mogelijkheden voor Nissewaardse merchandise te gaan bespreken met de bibliotheek.