Jacht op inbrekers loont!

Om de waardering en felicitaties aan de agenten over te brengen, zijn we op het bureau langsgegaan met taart. Een daling van het aantal inbraken met 39% is een prestatie van formaat!

De VVD Nissewaard is tevreden dat het aantal woninginbraken in de regio drastisch is gedaald. "Het afgelopen jaar hebben we met regelmaat de burgemeester om meer aandacht en inzet gevraagd om deze vorm van criminaliteit aan te pakken. Elke inwoner heeft recht op een veilige woonomgeving waarvoor we met elkaar zorgen: de politie, de vrijwilligers van buurtpreventie, maar ook de alerte buurman die een whatsapp-groep start. Dankzij die inzet is het aantal inbraken sterk verminderd.', begint Gert Kabbedijk, raadslid voor de VVD Nissewaard.

Een goed resultaat dat ook minister van Veiligheid en Justitie Ard van der Steur (VVD) niet is ontgaan. De politie in Nissewaard heeft de grootste daling van het aantal inbraken van alle politie-eenheden in heel Nederland gerealiseerd, een daling van maar liefst 39%! Om die reden heeft het politiedistrict Zuid-West de “Harm Alarm Bokaal” in ontvangst mogen nemen uit handen van de minister. De bokaal is vernoemd naar Harm Alarm, het symbool van de landelijke campagne ‘Maak het inbrekers niet te makkelijk’.

Minister Van der Steur: “De aanpak van woninginbraken is teamwork. Het is een prestatie van formaat van het district Rijnmond Zuid-West, dat niet zomaar voorbij willen laten gaan. Niet alleen een prestatie van de politie en gemeenten, maar ook van alle oplettende burgers.”

VVD raadslid Gert Kabbedijk is verheugd met dit goede nieuws en vult de minister aan: "We zijn met elkaar in staat om deze overlast te verminderen, door ogen en oren open te houden, in onze eigen straat whatsapp-groep te gebruiken en zo snel mogelijk de politie in te schakelen als we iets verdachts zien. Ook zijn we blij met de inzet van de vrijwilligers van buurtpreventie die een oogje in het zeil houden in de wijken.” Tot slot merkt Kabbedijk op: "Je veilig voelen in je eigen huis is het allerbelangrijkste om met plezier ergens te wonen. Samen moeten we ons blijven inzetten voor onze veiligheid. De daling van het aantal inbraken is een prachtig resultaat. De inzet van de VVD is om deze daling te behouden en verder door te pakken. Zodat u veilig bent!"