Buurtpreventie voor Zuidland? Enthousiaste inwoners van Zuidland gezocht!

De afgelopen weken hebben er een aantal inbraken plaatsgevonden in Zuidland. Het AD berichtte hier vanmorgen over (zie foto in bijlage onderaan).

Ook in Zuidland?

De gemeente wil buurtpreventie graag uitbreiden naar andere wijken en buurten in Nissewaard. De VVD Nissewaard is daar een groot voorstander van. Met elkaar maken we onze buurt veiliger!

Een buurtpreventieteam kan van start gaan als zich voldoende inwoners melden. Het vervelende bericht over de inbraken in Zuidland, kan een goede aanleiding zijn om ook in Zuidland met een team aan de slag te gaan!

Zie u het wel zitten en wilt u een aantal uur per maand actief zijn in uw buurt? Wij verzamelen graag uw reacties, zodat de gemeente bij voldoende aanmeldingen een team kan gaan opstarten!

Wat kan buurtpreventie betekenen?

In 2005 is Spijkenisse gestart met buurtpreventie. De vrijwilligers van buurtpreventie zijn gewoon inwoners van onze gemeente. Zij zijn de ogen en oren van politie, woningcorporatie en gemeente en leveren een belangrijke bijdrage aan een fijne en veilige woonomgeving. In totaal zijn er in 10 wijken inmiddels 150 vrijwilligers actief! Op verschillende dagen van de week en op verschillende momenten signaleren de vrijwilligers opvallende zaken die zij vervolgens melden aan de betrokken instanties. Door voor snelle opvolging van de meldingen te zorgen, levert iedereen zijn bijdrage aan een veilige buurt!