VVD Nissewaard op pad met buurtpreventie

De VVD Nissewaard vindt veilig zijn en je veilig voelen heel erg belangrijk. 'Dat maakt of je ergens prettig woont', begint Igor Bal, raadslid. 'De VVD heeft zich de afgelopen periode in de raad ingespannen om het schrikbarend aantal inbraken terug te dringen. Een inbraak komt heel dicht bij; de plek waar je je het fijnste voelt, is aangetast.'

De afgelopen weken werden de resultaten van deze aanpak bekend. Minister Van der Steur van Veiligheid en Justitie kwam hoogstpersoonlijk naar deze politieregio om de 'Harm Alarm'-bokaal te overhandigen, een prijs voor de hoogste daling van woninginbraken van Nederland. 'Dat is een mooi compliment voor een grote inzet. De politie hebben we daarom bedankt door een taart te overhandigen', vervolgt Bal. 'Maar we weten dat zij niet alleen voor onze veiligheid kunnen zorgen. Daarin hebben we ook een eigen verantwoordelijkheid. De VVD Nissewaard is ontzettend trots op en blij met alle lopers van buurtpreventie, die vrijwillig fungeren als de ogen en oren van de wijk. Maandagavond liepen we daarom mee met een team dat actief is in De Donken.'

VVD'er Jan Stam: 'De Donken is een van de wijken waar met het wijkontwikkelingsplan - een samenwerking tussen gemeente, woningcorporatie en veel betrokken bewoners - plannen worden gemaakt en uitgevoerd om de wijk beter te maken: schoner, heel én veiliger. De vrijwilligers van buurtpreventie spelen hierin een belangrijke rol. Ze wezen ons op onveilige situaties, donkere plekken, maar vertelden ook over hun ervaringen. Wij gaan met hun suggesties aan de slag. Voor een veilige buurt zorg je met elkaar!'