Nissewaard financieel compenseren voor geleden schade

‘Fijn dat Rijkswaterstaat de verantwoordelijkheid nam om de raad te informeren en in gesprek te gaan. Helaas wel een teleurstellende avond omdat Rijkswaterstaat de zorgen niet kon wegnemen en op veel vragen geen antwoord had', begint Alexander Scheek, raadslid VVD Nissewaard.

Hij vertelt: 'Voor de VVD zijn een drietal zaken cruciaal. De brug moet zo snel mogelijk betrouwbaar zijn. In een gebied waar transport en logistiek van economisch groot belang is en door een slechte bereikbaarheid ook de veiligheid en het woongenot van onze inwoners onder druk staat, is het niet acceptabel dat de wegbeheerder, Rijkswaterstaat, geen enkel perspectief kan geven wanneer de storingen zich niet meer zullen voordoen. Een duidelijk plan de campagne is nodig.'

'Rijkswaterstaat heeft met de aannemer een bijzonder contract. Bij goed en sneller werken ontvangt de aannnemer een bonus, anders krijgt het bedrijf een boete. De VVD Nissewaard is van mening dat deze boete niet alleen moet worden ingeboekt bij het Rijk, maar dat ook Nissewaard daar recht op heeft. Wij, onze bedrijven en onze inwoners, ondervinden de hinder en ervaren schade. Hoe gaat Rijkswaterstaat ons voor deze onbetrouwbare brug compenseren?’, vervolgt Scheek. 'Tot slot zien we bij elke storing ook routeplichtige gevaarlijke stoffen door onze woonwijken denderen. Onacceptabel. Rijkswaterstaat geeft aan dat veiligheid bij hen op nummer 1 staat, maar de handhaving hierop is onvoldoende. Welke maatregelen neemt Rijkswaterstaat hierop?’

Hij besluit: ‘ Op onze vragen kwam gisteren geen of onvoldoende antwoord. Wij zullen daarom in de pen klimmen en de vragen nogmaals bij het Rijk neerleggen. Deze regio heeft recht op eerlijke antwoorden.’