Henk de Graad voorgedragen als kandidaatwethouder

Door het vertrek van VVD-wethouder Christel Mourik naar de Metropoolregio, is een vacature namens de VVD ontstaan binnen het college van Burgemeester en Wethouders.

© Bas van der Wel

De fractie draagt Henk de Graad (53) voor aan de gemeenteraad om deze positie in te vullen. Henk de Graad is voorzitter van het Lokaal Netwerk VVD Nissewaard en is onder andere werkzaam geweest als projectmanager bij TenneT en Arcadis.

De fractie heeft de periode na de aankondiging van het vertrek van wethouder Mourik gebruikt om na te denken over de invulling van de ontstane vacature. ‘De fractie ziet in Henk de Graad een goede opvolger om de komende periode, tot aan de verkiezingen jn maart 2018, de vrijgekomen portefeuille in te vullen. De Graad is al lange tijd actief binnen de VVD Nissewaard en goed bekend in en met de lokale politiek. Als geboren en getogen inwoner van Nissewaard is en voelt hij zich betrokken de inwoners en de gemeente.’

Henk de Graad wordt als kandidaat-wethouder voorgedragen voor beëdiging in de raadsvergadering van 13 september.

Vanwege het aanstaande wethouderschap zal De Graad zijn functie als voorzitter van het Lokaal Netwerk VVD Nissewaard gaan neerleggen. Het bestuur van het Lokaal Netwerk zal op korte termijn met een voordracht komen voor de Algemene Ledenvergadering om de vacature van voorzitter in te vullen. Nadere informatie hierover volgt.