VVD op bezoek bij Dorpshuis Abbenbroek

© Nissewaardse VVD

VVD op bezoek bij Dorpshuis Abbenbroek

Maandag 12 november was de VVD op bezoek bij het recent gerenoveerde dorpshuis in Abbenbroek. De VVD ging met het bestuur van het dorpshuis het gesprek aan over het verloop van de renovatie, het zorgproject Thuis in de Wijk en zaken die binnen de kern Abbenbroek spelen.

Met de renovatie wil het dorpshuis een belangrijke rol spelen met het organiseren van activiteiten voor zowel Abbenbroek als de regio.

Angelique Twisker, raadslid voor de Nissewaardse VVD: “Het dorpshuis speelt een belangrijke maatschappelijke rol in de kern Abbenbroek. Ik kan mij zomaar voorstellen dat dit dorpshuis ook een belangrijke spil gaat worden bij zorg die Nissewaard dichtbij wil leveren, via Thuis in de Wijk. Het dorpshuis fungeert al als oren en ogen van de Kern Abbenbroek.”

“Dit werd ook duidelijk toen de zorgen over de leefbaarheid geuit werden. Het werd tijdens het gesprek duidelijk dat deze zorgen er zijn over de en van het vergrijzen van de kern. De angst heerst dat zonder nieuwbouw de kern op langer termijn leegloopt”, vult Marijke van der Velden, raadslid voor de Nissewaardse VVD, aan.

De officiële heropening van het dorpshuis is vrijdag 23 november.