Nissewaardse VVD: “Recht op veiligheid”

De voorstellen die de Veiligheidsregio heeft gedaan om de komende jaren paraat te staan voor onze veiligheid kunnen op instemming rekenen van de Nissewaardse VVD. “Goed dat de veiligheidsregio de komende jaren inzet op de ‘basis op orde’.”, zo begint Angelique Twisker, VVD fractievoorzitter en kandidaat raadslid. “Deze stevige investeringen bieden de komende jaren de gemeente de mogelijkheid om strak te sturen op het veiliger maken van deze regio en Nissewaard. Dat is gelet op alle steekincidenten ook hard nodig! Daarom pleit ik ook voor het voortzetten van het preventief fouilleren. De afgelopen 2 jaar zijn er 50 messen van straat gehaald, we maken met preventief fouilleren Nissewaard stap voor stap veiliger.”, vervolgd Twisker.

Je veilig voelen en veilig zijn, is de basis. Daarom focust de Nissewaardse VVD zich al jaren op de veiligheid en het veiligheidsgevoel in de gemeente. “We merken dat veel mensen zich in hun eigen buurt veilig voelen. Dit halen we op uit persoonlijke gesprekken bij onze inwoners in de buurten. Maar er is nog genoeg ruimte voor verbetering!”, zo stelt Michaël van Soest, kandidaat-raadslid voor de Nissewaardse VVD, “Veiligheid is een groot goed maar geen vanzelfsprekendheid. Iedereen heeft het recht op veiligheid. Zo werken we op deze manier aan onze inzet voor de gemeente: ‘Nissewaard blijft goed, wordt beter!”