Ook in 2023 belastingverlaging horeca

Tijdens de laatste raadsvergadering van dit jaar, waar de belastingtarieven voor 2023 werden vastgesteld heeft de Nissewaardse VVD, net als de afgelopen 2 jaar, voorgesteld om de precarioheffing (oftewel terrasbelasting) te schrappen en zo de horeca een steuntje in de rug te geven. Het voorstel werd unaniem aangenomen.

Uit gesprekken die de Nissewaardse VVD gevoerd heeft met horeca-ondernemers blijkt namelijk dat ze financieel nog herstellende zijn van de Coronapandemie en de sterk gestegen energieprijzen hard aankomen. “De horeca is van groot belang voor het hebben van een gezellige gemeente waar wat te beleven valt”, aldus VVD fractievoorzitter Igor Bal. “De afgelopen 2 jaar was dit hard nodig doordat de horeca geregeld de deuren moest sluiten, nu ze open zijn is er helaas weer een volgende dreun voor de horeca en omdat we als partij graag helpen om problemen van inwoners en ondernemers op te lossen of op z’n minst kleiner te maken hebben we dit voorstel ingediend.”

Steunraadslid Michael van Soest vervolgt: “Veel horecabedrijven gebruiken hebben een forse energierekening door de ovens en koelingen die gebruikt worden, sommigen hebben zelfs ovens op gas. Op deze manier dragen we als gemeente ons steentje bij om deze ondernemers financieel te verlichten.”