VVD: Stel prioriteit in Veiligheidsagenda

De lat omhoog, stap voor stap veiliger in Nissewaard ‘Voor de Nissewaardse VVD zijn drie zaken prioriteit om te zorgen voor een veiliger Nissewaard: veilig wonen, veilig ondernemen en cyberveiligheid’, begint VVD-raadslid Michael van Soest. ‘Met die blik – onze inzet is hoog – een veilige gemeente is de basis en Nissewaard moet in 2026 een stuk veiliger zijn, hebben we naar het Integraal Veiligheidsplan gekeken, dat door de burgemeester aan de raad is voorgelegd.

Nissewaard/Spijkenisse, 23 maart 2023

‘In dit plan zitten veel acties om Nissewaard veiliger te maken, een mooie stap wat de Nissewaardse VVD betreft. Om de impact nog groter te maken, zien we graag drie heldere prioriteiten. ‘Als je als gemeentebestuur alles wat raakt aan veiligheid met dezelfde prioriteit wilt aanpakken, dan doen we aan het einde van de rit slechts een beetje van alles.”, zo vervolgt Van Soest.

Wat de Nissewaardse VVD betreft scoren we over 3 jaar beter in de veiligheid en zijn de criminaliteitscijfers gedaald en merken alle inwoners dat Nissewaard een veilige gemeente is. ‘Wat de VVD betreft pakken we het als volgt aan. We zorgen voor een veilig woonklimaat door voldoende blauw op straat en overlast stevig aan te pakken. Veilig ondernemen door te zorgen dat BIZ en politie samen optrekken tegen overlast zodat ondernemers ook ’s avonds veilig hun werk kunnen doen. De horeca in het Spijkenisser centrum is het lichtend voorbeeld, korte lijnen met de handhaving en politie zorgen ervoor dat problemen voorkomen worden en inwoners kunnen genieten van een veilig avondje uit. Op cybercrime wil de Nissewaardse VVD een brede aanpak op lokaal niveau. Inwoners moeten melding kunnen maken van cybercrime en worden van het verloop op de hoogte gehouden.’, eindigt Van Soest.

Kortom: we zorgen voor een veilige woonomgeving, voldoende blauw op straat en zetten cameratoezicht in bij gebieden die aandacht behoeven. Overlastgevers worden door de politie op de huid gezeten en krijgen de VIP behandeling, de Very Irritating Police behandeling.

“Onze inwoners verdienen het om veilig te wonen, ondernemen en leven. We doen wat nodig is!”