VVD: “Inwoner betaalt teveel”

College erkent: afvalstoffenheffing kan omlaag ‘Lagere kosten voor inwoners’, zo berichtte een artikel in het AD van 24 juli 2023. Een mogelijke samenwerking voor de afvalinzameling op Voorne-Putten tussen Nissewaard en Voorne aan Zee zou moeten leiden tot een schaalvergroting en daarmee voor lagere lasten.

“Als de afvalstoffenheffing voor onze inwoners omlaag kan, door samen te werken met andere gemeenten, is de Nissewaardse VVD behoorlijk ongeduldig en willen wij boter bij de vis. Juist omdat inwoners niet kunnen kiezen waar en door wie het vuil wordt opgehaald, heeft de gemeente de dure plicht steeds te zoeken naar manieren om de kosten omlaag te brengen”, zo begint Michaël van Soest, raadslid voor de Nissewaardse VVD.

“Een lagere afvalstoffenheffing door Reinis ook voor andere gemeenten te laten werken, klinkt de fractie van de Nissewaardse VVD als muziek in de oren. De Nissewaardse VVD wil daarom – direct na  het reces – van het college weten welke inzet wordt gepleegd om de klus in Voorne aan Zee binnen te halen, maar ook welke alternatieven er zijn als Reinis daar niet in slaagt.”

Voor de Nissewaardse VVD staat voor een schone en veilige gemeente. Hoge kwaliteit voor de beste prijs, dat geldt ook bij de afvalverwerking. “Lagere lasten voor onze inwoners en dus meer geld in de knip voor dingen die je zelf wilt en belangrijk vindt”, zo vervolgt Van Soest. “De uitspraak van het college dat de schaalvergroting zorgt voor lagere kosten, verplicht het college om hier ook serieus werk van te maken. Na het reces willen wij hier graag over in gesprek.”