VVD: ‘Overlast moet opgelost worden!’

De politie heeft de afgelopen tijd intensiever gesurveilleerd op en rond het Winkelcentrum De Akkers. Dit gebeurde naar aanleiding van diverse klachten van bewoners over de hangjeugd in de omgeving.

“De politie geeft aan dat deze overlast een ‘blijvend probleem is’, dat is voor de Nissewaardse VVD én de betrokken inwoners en ondernemers, onacceptabel.”, zo begint Michaël van Soest, raadslid voor de VVD in Nissewaard. “De extra inzet van de afgelopen periode heeft de overlast niet opgelost en met de uitspraak van de politie dat ‘de overlast blijvend is’, lijkt het alsof dat ook geaccepteerd wordt. En overlast accepteren: dat doet de Nissewaardse VVD natuurlijk nooit!’

Voor de VVD zijn de problemen, waaronder drugs- en alcoholgebruik, van een dusdanige invloed op de veiligheid en de veiligheidsbeleving van de inwoners, ondernemers en bezoekers dat hier permanent de aandacht op moet zitten. Het gaat hier om meer dan alleen overlast, het gaat om het overtreden van de Wet en de APV, daar moet op gehandhaafd worden. “En als de huidige inzet niet werkt, zullen andere maatregelen moeten worden getroffen. Zo simpel is het.”, aldus Van Soest.

“Ik zal namens de VVD-fractie in de komende Raadsvergadering vragen aan de burgemeester stellen. Wij willen weten wat de burgemeester van deze uitspraken van de politie vindt. De Nissewaardse VVD wil dat deze overlast beëindigd wordt en dus willen we van de burgemeester weten hoe hij daar voor gaat zorgen!”, zo besluit Van Soest.