Liberale uitgangspunten

De VVD gaat ervan uit dat mensen de ambitie hebben iets te willen maken van hun leven, van betekenis willen zijn voor hun omgeving en een goede toekomst wensen voor hun kinderen. De gemeente is er in onze ogen om de voorwaarden te scheppen die mensen stimuleert zelf te bouwen aan hun toekomst.

De VVD staat voor een samenleving waarin de begrippen vrijheid, verantwoordelijkheid, verdraagzaamheid, sociale rechtvaardigheid en gelijkwaardigheid verankerd zijn, ook lokaal. De komende vier jaar zullen er ook zaken een antwoord van de gemeenteraad vragen die we niet in dit verkiezingsprogramma hebben voorzien. Naast de beschreven liberale uitgangspunten zijn ook het algemeen belang van Nissewaard en de aanwezigheid van draagvlak belangrijke afwegingskaders voor de VVD.

Doordat de VVD vertegenwoordigd is in verschillende bestuurslagen, zijn contacten snel gelegd en worden de belangen van onze inwoners en het bedrijfsleven maximaal geborgd.