Dienstverlening

Eén wethouder draagt de integrale verantwoordelijkheid de regeldruk van de gemeente te verminderen, regels te vereenvoudigen of vergunningsaanvragen te vergemakkelijken. Door het invoeren van sneltoetscriteria op alle mogelijke vergunningen, is snel voor de aanvrager duidelijk of de aanvraag kansrijk is. Voor elke vergunningsaanvraag wordt een accountmanager verantwoordelijk, zodat informatie snel met de aanvrager kan worden gedeeld. De leges zijn kostendekkend.

Informatie die de gemeente of andere overheidsorganen al in bezit heeft, hoeven niet opnieuw door de inwoner of de ondernemer te worden ingediend. Via het digitale loket dat 24 uur per dag bereikbaar is en de gemeentelijke balie waar op afspraak wordt gewerkt, worden de inwoners snel en vakkundig geholpen. Afspraken kunnen ook plaatsvinden buiten reguliere openingstijden, zodat de dienstverlening optimaal is.  Telefonisch of per mail is de gemeente goed bereikbaar.

De door de gemeente aangeboden producten, zoals een paspoort of rijbewijs, zijn scherp geprijsd. Innovatie als gevolg van nieuwe technologische ontwikkelingen, zoals meldingen in de buitenruimte middels een app, worden in Nissewaard snel ingevoerd. Contact met de gemeentelijke overheid moet op een gemakkelijke en laagdrempelige manier mogelijk zijn.

Nissewaard betaalt rekeningen binnen 30 dagen.

De gemeentelijke website is vormgegeven als digitaal platform waarop alle relevante informatie over Nissewaard te vinden is.